Wie zijn wij?

Wat is Stichting Uit De Brand?

Wie werken er bij Stichting Uit De Brand?

Stichting Uit De Brand bestaat uit ongeveer 9 enthousiaste vrijwilligers, inclusief de oprichters. Onze vrijwilligers wonen en werken in Delft. Binnen de Stichting heeft niemand een leidende rol. Iedere vrijwilliger is voor ons gelijk en alle vrijwilligers doen wat zij kunnen om u te helpen. Alle medewerkers van Stichting Uit De Brand dragen als ze bij u langs komen een vest(als zij die hebben) met de stichting naam en het logo erop of hebben een legitimatiebewijsje bij zich, zo weet u dus zeker dat u te maken heeft met iemand van Stichting Uit De Brand.

Alle vrijwilligers die werkzaam zijn bij de Stichting hebben zelf te maken (gehad) met diverse soorten van hulpverlening, zoals schuldhulpverlening en de Voedselbank. Gelukkig zijn alle vrijwilligers weer op het goede spoor gekomen. Als ervaringsdeskundige op dit gebied zijn zij uitermate geschikt om U hulp te bieden.

Wat kunnen wij u bieden.

De hulp bestaat uit het verstrekken van 2e hands meubels, huishoudelijke artikelen, 2ehands en nieuwe kleding en speelgoed(geen knuffels), levensmiddelen(dit komt vanuit een noodkast en sponsoren)het bieden van een luisterend oor, ondersteuning bij het maken van afspraken en doorverwijzing naar andere instanties. Ook kinderen kunnen hulp goed gebruiken. Wij zorgen bijvoorbeeld voor iets extra’s bij feestdagenzoals een sinterklaascadeau(mits onze kas dit toelaat) en een kerstpakket. Als de mogelijkheid zich voordoet verzorgen wij ook een spelmiddag of organiseren wij een dagje weg.

Hulp nodig?

Iedereen die hulp nodig heeft kan zelf contact opnemen met de stichting om zich in te laten schrijven, maar kan dit ook vragen aan de eventuele hulpverleners die u helpen. Ook worden mensen naar ons doorverwezen door bijvoorbeeld een maatschappelijk werker, schuldhulpverlener of een andere hulpinstantie. Als u aangewezen bent op de hulp van Stichting Uit De Brand dient u zich officieel bij ons in te schrijven door middel van een inschrijfformulier. Het formulier is te downloaden via de website. Dit formulier dient u volledig naar waarheid in te vullen.

Daarnaast is het noodzakelijk dat inkomstenspecificaties niet ouder dan 1 maand en bankafschriften van de afgelopen 3 maanden worden meegestuurd + kopie legitimatie. Na ontvangst van de gegevens maken wij een afspraak voor een huisbezoek en gaan samen met u kijken hoe wij u verder kunnen helpen. Wij hanteren de volgende criterium:

Wie kan er aankloppen voor hulp?

Zo kunt u als u zich bij ons inschrijft met uw:

• Uitkeringsspecificatie of loonstrook
  • Legitimatie bewijs/ bent u een gezin dan legitimatie bewijs van u en uw partner
  • Alleenstaande niet meer dan € 972,70 per maand voor persoon van 23jr en ouder
  • u als alleenstaande ouder niet meer al €1060,00 per maand heeft
  • u als gezin*(meer dan 2 personen) niet meer dan € 1389,57 euro per maand heeft

Wij kijken regelmatig op de site van het ministerie om de bedragen up to date te houden. U kunt zich ook bij ons inschrijven als u buiten Delft woont en binnen een straal van 35 kilometer.

Wat dient u mee te nemen bij inschrijving en als u hulp wil?

Als u persoonlijk naar ons toe komt dan zouden wij het fijn vinden als u het volgende mee kan nemen:

• Een bewijs van uw inkomen wat inhoudt 3 maanden bankafschriften en een uitkeringsspecificatie of loonstrook.
  • Worden uw inkomsten door een budgetbeheerder of bewindvoerder geregeld dan heeft u 1x per maand recht op een uitdraai van uw inkomsten en uitgave wat u bij ons kan overleggen.
  • Verder dient u ook uw legitimatie bewijs te kunnen overleggen.

Wij schrijven u met deze bewijzen in in ons bestand, deze inschrijving is een half jaar geldig en kan eventueel worden verlengd.

Hoe u ons kunt helpen!

Zonder sponsoren is hulp niet mogelijk. Stichting Uit De Brand krijgt geen subsidie en is daarom volledig afhankelijke van donaties en giften van sponsoren en particulieren.

U kunt ons goede ,schone en hele Kleding en meubels aanbieden waarmee de stichting anderen blij kan maken. Weggooien is immers zonde.

Levensmiddelen en verzorgings producten voor ouder en kind zijn ook erg welkom, daar kunnen we mensen die op een wachtlijst staan mee helpen.

Geldelijke donaties zijn nodig om alle activiteiten te kunnen voortzetten en de onkosten (die nu grotendeels uit eigen zak worden betaald) te kunnen dekken. Deze donaties kunt u storten op banknummer 106482424 Ten name van Stichting Uit De Brand.

Meer informatie?

Meer informatie kunt u vinden op : https://www.facebook.com/StichtingUitDeBrand of www.stichtinguitdebrand.nl

De website is ons aangeboden door een bedrijf dat websites maakt en onderhoudt.

Maandelijks proberen wij een stukje te plaatsen op de site over de gang van zaken. We melden wat voor activiteiten er in de planning staan en laten zien wie onze sponsoren zijn.

Korte uitleg Stichting Uit De Brand:

• Helpt mensen die in armoede leven of net op de grens daarvan
  • Bestaat uit 10 enthousiaste vrijwilligers.
  • Biedt mensen 2e hands meubels, kleding, speelgoed, levensmiddelen ,advies en een luisterend oor.
  • Organiseert activiteiten voor kinderen.
  • Is volledig afhankelijk van giften van sponsoren en particulieren.
  • Is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en daarmee een officiële non-profit stichting.
  • Heeft een gesponsorde website waar u terecht kan voor nog meer informatie: www.stichtinguitdebrand.nl